Центар за образовање Крагујевац је организовао 67. Државно такмичење талентованих ученика основних и средњих школа. На следећим линковима можете видети прелиминарне ранг листе:
Poštovani,
Moje ime je Pavle Mijailović i učesnik sam centra za obrazovanje Kragujevac. Juče sam učestvovao na državnom takmičenju i želeo bih da imam detaljan uvid sopstvenog testa, kada bih i gde bih mogao to da uradim? U kategoriji sam 1. godina srednje škole, hemija.
Hvala Vam unpared,
Pavle
Поштовани Павле, увид у тест ће имати ментори са којима сте се припремали за такмичење. Будите у контакту са вашим менторима а они ће Вам јавити када добију увиду тестове од организатора. То ће бити у наредним данима када запослени у Центру за образовање у потпуности среде сву документацију која је поприлично обимна.
Poštovani,
Dobar dan,
Moje ime je Teodor Milošević i ucim u Osnovnoj školi “Sestre Ilić” u Valjevu. Ako je moguće, želeo bih da vidim svoj juče urađen test. Ako je to moguće, kako bih to mogao da postignem?
Поштовани Теодоре, Центар за образовање Крагујевац ће све тестове, као и кључеве, доставити осталим Центрима који су учествовали на 67. Државном такмичењу у Крагујевцу. У наредним данима контактирајте Центар преко кога сте учествовали на тесту и они ће Вас упутити око даље процедуре.
Поштовани,
Молим организаторе, прегледаче и колеге наставнике хемије да прокоментаришу резултате такмичења хемичара.
Само један основац је освојио треће место и осталих 14 ученика је без пласмана .Од 15 ученика само 5 је положило тест и то са скоро минималним бројем бодова за пролаз. У средњој школи је за нијансу бољи резултат.
Надам се да сте при састављању теста имали у виду начин реализације наставе у претходном периоду .
Зашто није објављен тест и кључ , како би ученици и наставници могли имати увид у тежину теста и резултате?
Да ли сте размишљали да коригујете границу за пролаз?
Да ли вам резултати делују афирмативно за учење хемије и пријаву за наредно такмичење?
Poštovani, odgovor želimo svi. Profesorka je stala uz svoje učenike i želi da pravila važe podjednako za SVE. Ako su jednom predmetu ostale sve nastavne jedinice kao i za okružno, zašto se nekim pridodaje?
Isto važi i za informatiku. Ta su deca prošla regionalna takmičenja sa odličnim rezultatima, sada ova komisija nipodaštava procenu regionalnih komisija. Koliko su demotivisali decu ocenama na prezentaciji! Da li oni znaju koliko rada su deca uložila u istraživanju, pisanju, pripremi i to u najtežim uslovima!
Granica bodovanha svuda treba da se pomeri!
Поштована,
Критеријум бодовања за остваривање пласмана ученик био је свима познат пре такмичења, као и на регионалним такмичењима пре републичког. “Околности” на које се позивате биле су исте за све. Спуштање критеријума након одржавања такмичења и објављивања резултата не било коректно према ученицима и менторима који су поред свих околности нашли начин да одговорно раде и потпуно се припреме. Уколико се деси да се критетијум спусти то би урушило кредибилитет републичке смотре талената. У том случају би их свих преднета критетијим морао бити спуштен у то за све предмете и учеснике. Онда би 3. место погурали на 2. место, друго место на 1. место а на које место би смо погурали ине који су заслужено били први? Пракса попуштања је систем кажњавања најбољих.
Да се исправим пошто сам коментар писао са телефона из доста грешака у куцању.
Поштовани,
Критеријум бодовања за остваривање пласмана ученика био је свима познат пре такмичења, као и на регионалним такмичењима пре републичког. “Околности” на које се позивате биле су исте за све. Спуштање критеријума након одржавања такмичења и објављивања резултата не би било коректно према ученицима и менторима који су поред свих околности нашли начин да одговорно раде и потпуно се припреме. Уколико се деси да се критетијум спусти то би урушило кредибилитет републичке смотре талената. У том случају би из свих предмета критетијим морао бити спуштен и то за све предмете и учеснике. Тада би 3. место погурали на 2. место, друго место на 1. место а на које место би смо погурали оне који су заслужено били први? Пракса попуштања је систем кажњавања најбољих.
Poštovani,
Iz informatike i programiranja komisija NIJEDNO DETE nije ocenila maksimalnim bodovima za prezentaciju, premda, ne retko, su ta deca imala dvostruke poslove, da uz prezentaciju kreiraju kodove, softvere… Uz to, iste stručne radove i prezentacije regionalne komisije ocenjivale su maksimumom poena, a kragujevačka prepolovila bodove. Jasno je da granica treba biti spuštena u oblasti bodovanja prezentacija, što onima koji su prvi na spisku ne bi škodilo, ali bi bilo pravedno prema onima koji su nepravedno zakinuti.
A kakvo je to takmicenje ako svaki ucesnik osvoji 1,2 ili 3. mesto? Komisija iz informatike je najbolje uradila ocenjivanje, 9 nagradjenih od 29 ucesnika je ok. Bitno je da su isti kriterijumi primenjeni na sve.
Zar se štimuje broj nagrađenih učenika? Dakle, bez obzira ako pokažu dobro znanje na testu, bodovanjem prezentacija uklapate prolaznost? Zašto nije javno dostupno obrazloženje bodovanja svih učenika?
Slažem se, ali je i besmisleno da najbolji dobije 3. nagradu a svi ostali budu bez plasmana (hemija, osnovci), jer su nastavnici dali pitanja iz oblasti koje još nisu obrađivane na nastavi. Čini mi se da nije dobro nagrade vezivati za broj bodova (jer smo u hemiji vrlo blizu situaciji da niko ne dobije ni jednu nagradu na takmičenju u nekoj oblasti), već nagrade treba da se dele prema plasmanu, npr. prvih 10% na listi dobijaju I nagradu, sledećih 15% dobijaju II nagradu i sledećih 20% dobijaju treću nagradu.
Ovo je vrlo ozbiljno takmičenje za koje se pripreme vrše 9-12 meseci, da bi se uopšte došlo do njega. Mnogi učenici koji idu na druga republička takmičenja ovde često vrlo loše prođu u smislu ocena jer je istraživački rad jedan vrlo ozbiljan posao koji iziskuje i upornost i znanje.
Ne može se za sve plaćati privatani časovi i tako doći do nekog uspeha niti učiti napamet.
Kod informatike je možda bio problem dela literature za test ali će se verujem to rešiti sledeće godine. A, test, to je manji deo ukupnog rada na svemu ovome.
Srdačan Vam pozdrav, i ako ne učestvujete na ovom takmičenju, pošto ne znate ništa o njemu, zašto ste u opšte ove, i zašto se zanimate za sve ovo…. 🙂
Poštovana, o kakvomnedostatku literature govorimo? Iz informatike je bila pripremljena i blagovremeno dpstqvljena skripta sa oko 160 zadataka, uz napomenu da se na državnom mogu razlikovati od onih u skripti samo u detaljima. Ako je još neka literatura potrebna, pa imate zaboga ceo internet, chatgpt, gemini itd.
Poštovani Gospodine,
Problem je u tome što nisu pravila ispoštovana za sve. Zbog toga Vama ću opet postaviti pitanje, za koje mi, i dalje niko nije odgovorio. Zašto se nekim predmetima parcijalno daju odgovori za tačne zadatke a drugim ne? Zašto je hemiji pridodato još gradiva, a po dopisu nije trebalo? Zašto i kako je moguće da učenici koji su na regionalnim takmičenju dobili maksimalan broj poena, sada dobiju manje od 40? Da li se time znanja profesora u komisiji za regionalna takmičenja unažavaju? Još puno pitanja, a bez ijednog odgovora…
3 dana učenici, profesori i mentori ostaju bez odgovora na moje pitanje. Pitanja i primedbe koje sam ostavio ne tiču se samo mene kao pojedinca, već svih takmičara koji su se za ovo spremali, ali I profesora, koji su za njih izdvoji puno svog vremena. Molim komisiju i organizatore da ne misle da smo mi, koji pišemo roditelji/profesori/učenici, ti kojima se samo ne dopada plasman i da se žalimo samo da bi dobili poene i nagrade. Među nama ima nagrađenih ali ovo sve govorimo da istaknemo problematiku koja je usledila lošijom organizovanošću komisije i sastavljača testova. Svakako, svima nama je previše drago da smo imali priliku da prisustvujemo takmičenju, u kom se najtalentovanija deca naše zemlje takmiče. Zahvaljujemo Vam se na svemu, ali naši komentari nemaju tendenciju da bilo koga uvrede ili osude, već samo imaju za cilj da se ukaže na pravilnost i poboljšanje nekih spektara organizacije. Nadam se da narednih godina neće biti problema. Za kraj ostavio bih samo jednu poruku: Ako Vam se majca pocepa na rukavu, majca i dalje neće biti upotrebljiva ako su joj kragna, drugi rukav i ostali predeli čitavi, ona je i dalje pocepana…
Šta se pocepalo treba i da se zakrpi, to je moja poruka i srdačan pozdrav svima!
Valjda mesto osvaja svako ko zasluzi, zar postoji kvota? A zasluzila su mnoga deca koja su uskracena bodova jem na prezentacijama. Mentori su bili zadovoljni radovima, regionalne komisije su bile zadovoljne, deca su bila spremna, testove dobro uradili ali procena komisije je imala kvotu. Ju!
Слажемо се да су регионалне комисије биле задовољне и због тога су се деца пласирала на Државно такмичење. Када би били исти критеријуми за оцену рада и на Државном такмичењу нема сврхе постојања истог.
Poštovana, nisam stekao takav utisak da je postojala kvota. za broj mesta. S obzirom da broj bodova zavisi od kompleksnosti rada, tehničke obrade rada, izlaganja učenika, postavljam kontra pitanje kako je moguće da pored ovoliko faktora koji utiču na broj bodova iz nekih predmeta svi učenici dobiju sličan broj bodova?
Poštovani,
Moje ime je Pavle Mijailović i učesnik sam centra za obrazovanje Kragujevac. Juče sam učestvovao na državnom takmičenju i želeo bih da imam detaljan uvid sopstvenog testa, kada bih i gde bih mogao to da uradim? U kategoriji sam 1. godina srednje škole, hemija.
Hvala Vam unpared,
Pavle
Поштовани Павле, увид у тест ће имати ментори са којима сте се припремали за такмичење. Будите у контакту са вашим менторима а они ће Вам јавити када добију увиду тестове од организатора. То ће бити у наредним данима када запослени у Центру за образовање у потпуности среде сву документацију која је поприлично обимна.
Да ли ће такође бити доступне информације о истраживачким радовима, тојест бодовање сваког сегмента рада?
Да, све у вези бодовања истраживачких радова ће такође бити доступно вашим менторима.
Poštovani,
Dobar dan,
Moje ime je Teodor Milošević i ucim u Osnovnoj školi “Sestre Ilić” u Valjevu. Ako je moguće, želeo bih da vidim svoj juče urađen test. Ako je to moguće, kako bih to mogao da postignem?
Поштовани Теодоре, Центар за образовање Крагујевац ће све тестове, као и кључеве, доставити осталим Центрима који су учествовали на 67. Државном такмичењу у Крагујевцу. У наредним данима контактирајте Центар преко кога сте учествовали на тесту и они ће Вас упутити око даље процедуре.
U redu. Hvala Vam puno!!!
Поштовани,
Молим организаторе, прегледаче и колеге наставнике хемије да прокоментаришу резултате такмичења хемичара.
Само један основац је освојио треће место и осталих 14 ученика је без пласмана .Од 15 ученика само 5 је положило тест и то са скоро минималним бројем бодова за пролаз. У средњој школи је за нијансу бољи резултат.
Надам се да сте при састављању теста имали у виду начин реализације наставе у претходном периоду .
Зашто није објављен тест и кључ , како би ученици и наставници могли имати увид у тежину теста и резултате?
Да ли сте размишљали да коригујете границу за пролаз?
Да ли вам резултати делују афирмативно за учење хемије и пријаву за наредно такмичење?
Поштована,
Информисаћемо се детаљно везано за проблематику и добићете одговор у најкраћем могућем року.
Poštovani, odgovor želimo svi. Profesorka je stala uz svoje učenike i želi da pravila važe podjednako za SVE. Ako su jednom predmetu ostale sve nastavne jedinice kao i za okružno, zašto se nekim pridodaje?
Isto važi i za informatiku. Ta su deca prošla regionalna takmičenja sa odličnim rezultatima, sada ova komisija nipodaštava procenu regionalnih komisija. Koliko su demotivisali decu ocenama na prezentaciji! Da li oni znaju koliko rada su deca uložila u istraživanju, pisanju, pripremi i to u najtežim uslovima!
Granica bodovanha svuda treba da se pomeri!
Поштована,
Критеријум бодовања за остваривање пласмана ученик био је свима познат пре такмичења, као и на регионалним такмичењима пре републичког. “Околности” на које се позивате биле су исте за све. Спуштање критеријума након одржавања такмичења и објављивања резултата не било коректно према ученицима и менторима који су поред свих околности нашли начин да одговорно раде и потпуно се припреме. Уколико се деси да се критетијум спусти то би урушило кредибилитет републичке смотре талената. У том случају би их свих преднета критетијим морао бити спуштен у то за све предмете и учеснике. Онда би 3. место погурали на 2. место, друго место на 1. место а на које место би смо погурали ине који су заслужено били први? Пракса попуштања је систем кажњавања најбољих.
Poštovani, kada će izaći konačni rezultati takmičenja?
Поштовани Јоване, коначни резултати ће бити објављени највероватниј у четвртак.
Да се исправим пошто сам коментар писао са телефона из доста грешака у куцању.
Поштовани,
Критеријум бодовања за остваривање пласмана ученика био је свима познат пре такмичења, као и на регионалним такмичењима пре републичког. “Околности” на које се позивате биле су исте за све. Спуштање критеријума након одржавања такмичења и објављивања резултата не би било коректно према ученицима и менторима који су поред свих околности нашли начин да одговорно раде и потпуно се припреме. Уколико се деси да се критетијум спусти то би урушило кредибилитет републичке смотре талената. У том случају би из свих предмета критетијим морао бити спуштен и то за све предмете и учеснике. Тада би 3. место погурали на 2. место, друго место на 1. место а на које место би смо погурали оне који су заслужено били први? Пракса попуштања је систем кажњавања најбољих.
Poštovani,
Iz informatike i programiranja komisija NIJEDNO DETE nije ocenila maksimalnim bodovima za prezentaciju, premda, ne retko, su ta deca imala dvostruke poslove, da uz prezentaciju kreiraju kodove, softvere… Uz to, iste stručne radove i prezentacije regionalne komisije ocenjivale su maksimumom poena, a kragujevačka prepolovila bodove. Jasno je da granica treba biti spuštena u oblasti bodovanja prezentacija, što onima koji su prvi na spisku ne bi škodilo, ali bi bilo pravedno prema onima koji su nepravedno zakinuti.
A kakvo je to takmicenje ako svaki ucesnik osvoji 1,2 ili 3. mesto? Komisija iz informatike je najbolje uradila ocenjivanje, 9 nagradjenih od 29 ucesnika je ok. Bitno je da su isti kriterijumi primenjeni na sve.
Zar se štimuje broj nagrađenih učenika? Dakle, bez obzira ako pokažu dobro znanje na testu, bodovanjem prezentacija uklapate prolaznost? Zašto nije javno dostupno obrazloženje bodovanja svih učenika?
Менторима је омоћен увид у бодовни формулар и у тестове. Контактирајте менторе.
Takmicenje postoji da se ucenici rangiraju po znanju a ne da svako dobije nagradu
Slažem se, ali je i besmisleno da najbolji dobije 3. nagradu a svi ostali budu bez plasmana (hemija, osnovci), jer su nastavnici dali pitanja iz oblasti koje još nisu obrađivane na nastavi. Čini mi se da nije dobro nagrade vezivati za broj bodova (jer smo u hemiji vrlo blizu situaciji da niko ne dobije ni jednu nagradu na takmičenju u nekoj oblasti), već nagrade treba da se dele prema plasmanu, npr. prvih 10% na listi dobijaju I nagradu, sledećih 15% dobijaju II nagradu i sledećih 20% dobijaju treću nagradu.
Ovo je vrlo ozbiljno takmičenje za koje se pripreme vrše 9-12 meseci, da bi se uopšte došlo do njega. Mnogi učenici koji idu na druga republička takmičenja ovde često vrlo loše prođu u smislu ocena jer je istraživački rad jedan vrlo ozbiljan posao koji iziskuje i upornost i znanje.
Ne može se za sve plaćati privatani časovi i tako doći do nekog uspeha niti učiti napamet.
Kod informatike je možda bio problem dela literature za test ali će se verujem to rešiti sledeće godine. A, test, to je manji deo ukupnog rada na svemu ovome.
Srdačan Vam pozdrav, i ako ne učestvujete na ovom takmičenju, pošto ne znate ništa o njemu, zašto ste u opšte ove, i zašto se zanimate za sve ovo…. 🙂
Poštovana, o kakvomnedostatku literature govorimo? Iz informatike je bila pripremljena i blagovremeno dpstqvljena skripta sa oko 160 zadataka, uz napomenu da se na državnom mogu razlikovati od onih u skripti samo u detaljima. Ako je još neka literatura potrebna, pa imate zaboga ceo internet, chatgpt, gemini itd.
Poštovani Gospodine,
Problem je u tome što nisu pravila ispoštovana za sve. Zbog toga Vama ću opet postaviti pitanje, za koje mi, i dalje niko nije odgovorio. Zašto se nekim predmetima parcijalno daju odgovori za tačne zadatke a drugim ne? Zašto je hemiji pridodato još gradiva, a po dopisu nije trebalo? Zašto i kako je moguće da učenici koji su na regionalnim takmičenju dobili maksimalan broj poena, sada dobiju manje od 40? Da li se time znanja profesora u komisiji za regionalna takmičenja unažavaju? Još puno pitanja, a bez ijednog odgovora…
3 dana učenici, profesori i mentori ostaju bez odgovora na moje pitanje. Pitanja i primedbe koje sam ostavio ne tiču se samo mene kao pojedinca, već svih takmičara koji su se za ovo spremali, ali I profesora, koji su za njih izdvoji puno svog vremena. Molim komisiju i organizatore da ne misle da smo mi, koji pišemo roditelji/profesori/učenici, ti kojima se samo ne dopada plasman i da se žalimo samo da bi dobili poene i nagrade. Među nama ima nagrađenih ali ovo sve govorimo da istaknemo problematiku koja je usledila lošijom organizovanošću komisije i sastavljača testova. Svakako, svima nama je previše drago da smo imali priliku da prisustvujemo takmičenju, u kom se najtalentovanija deca naše zemlje takmiče. Zahvaljujemo Vam se na svemu, ali naši komentari nemaju tendenciju da bilo koga uvrede ili osude, već samo imaju za cilj da se ukaže na pravilnost i poboljšanje nekih spektara organizacije. Nadam se da narednih godina neće biti problema. Za kraj ostavio bih samo jednu poruku: Ako Vam se majca pocepa na rukavu, majca i dalje neće biti upotrebljiva ako su joj kragna, drugi rukav i ostali predeli čitavi, ona je i dalje pocepana…
Šta se pocepalo treba i da se zakrpi, to je moja poruka i srdačan pozdrav svima!
Правилник такмичења је такав и мора да се поштује. Ученици су имали кориговано градиво због специфичности школске године.
Valjda mesto osvaja svako ko zasluzi, zar postoji kvota? A zasluzila su mnoga deca koja su uskracena bodova jem na prezentacijama. Mentori su bili zadovoljni radovima, regionalne komisije su bile zadovoljne, deca su bila spremna, testove dobro uradili ali procena komisije je imala kvotu. Ju!
Слажемо се да су регионалне комисије биле задовољне и због тога су се деца пласирала на Државно такмичење. Када би били исти критеријуми за оцену рада и на Државном такмичењу нема сврхе постојања истог.
Poštovana, nisam stekao takav utisak da je postojala kvota. za broj mesta. S obzirom da broj bodova zavisi od kompleksnosti rada, tehničke obrade rada, izlaganja učenika, postavljam kontra pitanje kako je moguće da pored ovoliko faktora koji utiču na broj bodova iz nekih predmeta svi učenici dobiju sličan broj bodova?