Вести
Коначни резултати 67. Државног такмичења талентованих ученика: У Крагујевцу се надметало 649 најбољих основаца и средњошколаца из целе Србије
- 30/05/2025
- Поставио: Nenad
- Категорија: Центар за рад са талентованом децом

У организацији Центра за образовање Крагујевац, ОЈ Центар за рад са талентованом децом, 24. маја у Средњој стручној школи „Кнез Александар Карађорђевић“ у Крагујевцу одржано је 67. Државно такмичење талентованих ученика основних и средњих школа.
Овогодишње такмичење окупило је чак 649 ученика из свих крајева Србије, који су представљали десет регионалних центара – из Ниша, Лознице, Врања, Београда, Чачка, Земуна, Бора, Кикинде, Панчева и домаћина, Крагујевца.
Ученици су имали прилику да покажу своја знања у чак 25 предмета – 12 из основне и 13 из средње школе, а током такмичарског дана ангажовано је 22 дежурних наставника и 130 чланова комисије, који су водили рачуна о регуларности и објективности процеса оцењивања.
Свечано отварање такмичења увеличали су говори директора Центра за образовање, Ненада Танасијевића, руководиоца Фонда за младе таленте, господина Немање Ђикановића, као и председника Скупштине града Крагујевца, господина Ивице Момчиловића. Међу званицама су били и директори регионалних центара са својим сарадницима, као и ментори ученика.
Овај догађај још једном је показао колико је важно препознавање и неговање талената у образовном систему, а Крагујевац је поново потврдио статус града који са поносом подржава младе и образоване генерације. Резултати такмичења представљају круну целогодишњег рада ученика и ментора, као и подстицај за даљи развој знања и вештина будућих научника, уметника и стручњака.
Хвала граду Крагујевцу и Центру за таленте. Али су се аутори задатака из физике (3.разред СШ) прописно обрукали недовољно прецизним и вишесмисленим формулацијама. Људски је грешити, али је тужно да не будеш спреман да признаш грешку након добронамерног приговора. У праву сте да су резултати подстицај за будућност. Тј.да се побегне из Србије.
Поштовани,
Оглашавам се као неко ко пету годину заредом осваја награду на овом такмичењу. И поред толиког искуства, морам признати да сам јако збуњен овим такмичењем.
Пре свега, велика похвала за упуштање у организацију овог такмичења упркос отказивању готово свих осталих.
Међутим, евидентно је да је ове године направљен велики пропуст у оцењивању научних радова. Посебно уочљиво јесте у случају такмичара из одређеног регионалног центра. Шта иза тога стоји, не знам. У крајњем исходу, није ни битно. Оно што је много важније, јесте чињеница да ови поступци у корену секу жељу деце да наставе да се баве науком. Колико се ученика данас хвата у коштац са бирањем теме, истраживањем, обрадом резултата, писањем рада, учењем…? Учесници овог такмичења бројчано не чине ни хиљадити део своје генерације. Уз све то, наилазе на препреку коју постављају они који би требало да буду најсрећнији због научног подмлатка. Зашто би се један седмак поново пријавио идуће године када му је овогодишњи рад комисија оценила са 20 поена?! При том, поред свега што иначе одвлачи децу са пута науке, ту је и овогодишња ситуација у школама. Ова деца су и поред свега тога кренула за науком, а неко се дрзнуо да им суди на основу тога из ког центра су дошли.
На све то, комисија готово на све жалбе одговара истоветно, позивајући се на наводне материјалне грешке које не дефинишу. Даље, радове критикују као недовољно напредне и иновативне, а у питању је основна школа. Након тога, радове који имају релативно напреднију тематику за узраст такмичара такође критикују. Дефинитивно, уједначен критеријум не постоји.
Закључује се да је ове године такмичење потпуно изгубило свој карактер. Циљ је одувек био промоција науке међу младима, па би пожељно било да тако буде и убудуће.
Поједини коментари нису дозвољени јер нису у складу са политиком коментарисања Центра за образовање. Политику коментарисања можете прочитати овде.