Вести
Четрнаести, Мај месец математике 2025. године, обележен је у оквиру Научног клуба Крагујевац, низом активности у периоду од 15. до 30. маја 2025. године.
Кроз ово интересантно математичко путовање, учесници су имали прилику да, уз забаву и игру, истражују, процењују, промишљају, повезују, друже се и науче нешто ново и занимљиво.
У току трајања манифестације реализовано је седам радионица, за различите узрасте, на којима је укупно присуствовало преко 500 учесника.
Малиша Кубето – Замисли да можеш научити робота да иде по соби, препозна предмете или чак одигра плес! Кодирање је језик којим причамо са машинама. Кроз ову активност, учесници су научили основе програмирања – корак по корак, задавајући упутства роботу да извршава различите задатке. Кроз ову авантуру водиле су их Виолета Раичевић и Тијана Милуновић.
Ткање бројева: Од пчела до чворова – У овој интерактивној активности, учесници су кроз три тематске целине открили како се математика крије у природи, култури и уметности. На радионици о златном пресеку, млади истраживачи су научили шта је то „број хармоније“ и како се јавља у биљкама, школама сликарства и дизајну – а затим су га применили у сопственој уметничкој композицији. Аутори ове занимљиве радионице су Јована Миленковић и Немања Вучићевић.
Геометријски свет састављен од сламчица – На овој радионици упознали смо Платонова тела – савршене геометријске облике који су одушевљавали математичаре још од антике – али ту нисмо стали! Завирилик смо и у четврту димензију и открити њихове необичне „рођаке“ из виших светова. Радионицу је водио др Ђорђе Баралић са Математичког института САНУ.
Спојени математиком: СТЕМ триптих: ВИ, илузија и логика – У овом интерактивном СТЕМ догађају млади учесници имали су прилику да се кроз три радионице упусте у узбудљив свет математике и науке – кроз призму вештачке интелигенције, визуелних илузија и логичког размишљања. Кроз ово занимљиво путовање водиле су их Милена Живковић, Дубравка Живковић и ученици ОШ Трећи крагујевачки батаљон.
AI, шта ти мислиш о овом филму? – У оквиру радионице бавили смо се анализом сентимената, задатком откривања испољених емоција и/или мишљења, и то баш у филмским прегледима. Уз дискусију која је дала стабилан математички оквир нашој теми и увела нас у добре праксе развоја једног система вештачке интелигенције, научили смо како да напишемо програм који може да разликује похвале и негативне коментаре. У раду смо користилиокружење Google Colab и библиотеку scikit-learn програмског језика Python. Извесно је да избор филмова више никада неће бити исти! Радионицу је водила Анђелка Зечевић са Математичког института САНУ.
Стринг арт и математика – У овој креативној радионици, ученици су истраживали како се математичке функције могу претворити у прелепе геометријске облике – помоћу конца, ексера и маште. Кроз технику стринг арта, и примену једноставне формуле, учесници су открили како праве линије могу да створе илузију кривих. Радионицу је рализовала Марина Николић.
Зашто се (не)коцкати – На овој интерактивној радионици учесници су уз помоћ двадесетостраних коцака и жетона истражили како изгледају правичне игре и зашто коцкарске игре нису такве. Научили су како математика и вероватноћа откривају да је „срећа“ често само илузија коју користе кладионице и коцкарнице како би нас превариле. Радионицу је водио Иља Бујишић Узелац са Математичког института САНУ.













