СТВАРАМО ЗАЈЕДНО: од ове године кроз акредитовани стручни скуп

HomeЦентар за стручно усавршавање

СТВАРАМО ЗАЈЕДНО: од ове године кроз акредитовани стручни скуп

Представљање најбољих примера добре праксе, изабраним на конкурсу „Стварамо заједно“, који расписује Школска управа Крагујевац, уз подршку Центра за образовање Крагујевац, реализовано је 9. априла 2022. године на акридитованом онлајн стручном скупу – трибини, која је носила назив као и конкурс „Стварамо заједно“.

Након паузе током школске 2020/2021. године, Школска управа Крагујевац и Центар за образовање Крагујевац су ове школске године, 2021/2022, поново расписали конкурс за избор најбољих примера добре праксе, под називом „Стварамо заједно“.

На конкурс је пристигло преко 60 радова запослених у васпитно – образовним и образовно – васпитним установама из региона Шумадије. Ове године, комисија је изабрала 20 примера добре праксе који су потом презентовани на акредитованом онлајн стручном скупу – трибини, реализованој 9. aприла 2022. године, путем Microsoft Teams платформе.

У наставку можете погледати који су примери изабрани и презентовани:

  1. Западна Европа, Северна Европа, природне и друштвене одлике (Валентина Фетаховић, Вања Кубуровић, ОШ Милан Илић Чича, Аранђеловац).
  2. Значај информисања грађана (Наташа Штулић – наставница грађанског васпитања, ОШ Радоје Домановић, Крагујевцу).
  3. Говорна култура: У библиотеци (Јелена Томић, ОШ Светозар Марковић, Лапово).
  4. У сусрет празницима (Невена Лазаревић – наставник немачког језика, Милена Милошевић – наставник српског језика и књижевности, Драгана Пантовић – наставник биологије, Јелена Благојевић – наставник енглеског језика, ОШ Свети Сава, Топоница, Кнић)
  5. Угледни час – Интердисциплинарни час: Заштита животне средине, вода, рециклажа (Тијана Мијатовић Радомировић – наставница немачког језика, ОШ Милутин и Драгиња Тодоровић, Крагујевац).
  6. Квиз Слагалица – систематизација (Сања Ивановић, Јелена Јовановић, Оливера Лапчевић Срећковић, ОШ Карађорђе, Рача).
  7. Математичка бајка – ТОЧКОВИД (Радомир Брзаковић, Наташа Цветић, Средња стручна школа, Крагујевац).
  8. Разиграна слова (Сузана Милановић и Далиборка Богдановић, ПУ Ђурђевдан, Крагујевац)
  9. Множење разломака у децималном запису (Мирјана Ђурић, Средња стручна школа, Крагујевац).
  10. Интерактивне видео лекције и едукативне игре на Padlet зиду (Рената Мишулић, Прва техничка школа, Крагујевац).
  11. Програмирање дрона (Александар Зечевић, Анђелија Миловановић, ОШ Мома Станојловић, Крагујевац).
  12. Гајење лековитог биља и цвећа (Снежана Максимовић Влајић, ОШ Рада Шубакић, Гружа, Кнић).
  13. Стрип и слем поезија (Сања Ђаковић, Гимназија Милош Савковић, Аранђеловац ).
  14. Покрени град, селектуј отпад (Сузана Милошевић Добричић, Драгана М. Петровић, ОШ Трећи крагујевачки батаљон, Крагујевац).
  15. Играмо се сенкама (Марина Милићевић, Вртић Црвенкапа, ПУ Нада Наумовић, Крагујевац).
  16. Међународни дан борбе против насиља над женама (Јелена Петровић Десница, Марија Стефановић Јовановић, Друга крагујевачка гимназија, Крагујевац).
  17. Питагорина прича (Мирјана Анђелковић Вранић, ОШ Мома Станојловић, Крагујевац).
  18. Стазама Лапова (Оливера Петровић, Лидија Голубовић, Маријана Којанић, ОШ Светозар Марковић, Лапово).
  19. Наши кораци ка креативности и хуманости (Биљана Нешић, Мирјана Јевтић, Економска школа, Крагујевац).
  20. Весели бубањ (Верица Мијаиловић, Весна Стевић, Вртић Невен, ПУ Ђурђевдан, Крагујевац).

Реализована трибина била је конципирана тако да је обухватила редовну и тематску/интегративну наставу, ИОП и ваннаставне активности, пројектну и онлајн наставу и праксу у предшколским установама. Након кратког излагања модератора трибине, представљени су и изабрани примери добре праксе за сваку од наведених области.

Модератори трибине били су Маријана Јовановић Чабрић, Сузана Јевтовић, Љубица Мудрић Станишковски и Зорица Николић. Присутнима се обратио и руководилац ШУ Крагујевац, господин Горан Јоксимовић, који је, поред колегиница Маријане Јовановић Чабрић и Сузане Јевтовић,  један од аутора овог конкурса.

Трибину је прохађало преко 140 запослених у васпитно – образовним и образовно – васпитним установама из Крагујевца и региона Шумадије, а имали смо прилике и да упознамо групу ученика који су заједно са својом наставницом презентовали пример добре праксе.

Радује нас чињеница да је овакав концепт трибине оцењен као веома инспиративан и подстичућ, од стране учесника, на шта нам указују резултати евалуације. Наиме, преко 90% учесника сматра да ће им учешће на трибини помоћи у даљем раду, да су добили прегршт идеја које ће моћи да реализују у складу са својим потребама и потребама деце и ученика. Посебно бисмо се осврнули на аспект подршке, јер се и током саме трибине, али и у евалуацији осећа веома висок ниво узајамне подршке међу колегама запосленима у образовању. Појединим излагачима је презентовање на овој трибини било прво искуство овог типа и засигурно је да је подршка управо оно што је потребно.

Аутори конкурса се не желе зауставити на овој трибини, а о совојим идејама и плановима ће обавестити ауторе примера добре праксе.

С обзиром на то да конкурс „Стварамо заједно“ већ добија традиционални карактер, запослени у образовању могу очекивати расписивање новог конкурса током школске 2022/2023. године.

Још једном честитамо свим учесницима овогодишњег конкурса. С обзиром на то да су примери пристигли на конкурс били изузетно квалитетни, нијансе су одлучивале о избору свега трећине примера добре праксе.

Честитамо излагачима, који су представили своје примере добре праксе и захваљујемо се на сарадњи током организације и реализације акредитоване трибине и позивамо све запослене у образовању да наставимо да „Стварамо заједно“.